Szanowny Działkowiczu !
Zanim wyrzucisz śmieci, przeczytaj ten tekst.
W związku ze znacznym wzrostem kosztów wywozu śmieci, zmuszeni jesteśmy wprowadzić pewne zasady, które powinny je ograniczyć :
1. To miejsce nie jest przeznaczone do składowania trawy i innych odpadów roślinnych. Odpady te powinieneś gromadzić w kompostowniku, w który powinna być wyposażona Twoja działka (Regulamin ROD § 57).
2.Segreguj odpady i wrzucaj je do odpowiednio oznakowanych pojemników. W boksie na odpady mamy pojemniki na:
Plastiki – czerwony
Szkło – zielony
Papier – niebieski
Butelki plastikowe i szklane wrzucaj bez nakrętek. Ułatwi to ich utylizację na składowisku.
3. Odpady nie posegregowane wrzucaj do dużego kontenera.
4.Odpady wielkogabarytowe dostarczaj tylko w terminie wskazanym przez Zarząd, podanym do wiadomości na tablicy ogłoszeń,
– stare meble, wykładziny, duże przedmioty itp. 2 razy w roku pod koniec kwietnia i na początku października,
– sprzęt AGD, TV itp. Pod koniec września.
Będą podstawione odpowiednie kontenery.
5.Materiały budowlane pozostałe po remoncie i przebudowie altany należy wywieźć we własnym zakresie. Jeśli potrzebujesz, pomożemy Ci wypożyczyć kontener na odpady poremontowe.
6.Gałęzie należy wyrzucać w oznaczonym boksie tylko w wyznaczonych terminach pod koniec kwietnia i pod koniec października. Na ten czas będzie zamawiana maszyna do rozdrabiania odpadów. Szczegółowe terminy podawane będą na tablicy ogłoszeń.
Zastosowanie się do tych kilku prostych zasad pozwoli nam wydać mniej pieniędzy (to przecież są Wasze pieniądze) na wywóz śmieci. Posegregowanie odpadów na swojej działce nie zajmie Ci dużo czasu, a ułatwi pracę służbom komunalnym wywożącym śmieci.
Jeżeli zauważysz, że ktoś nie przestrzega tych zasad, zgłoś to Zarządowi ROD. Nie będzie to donosicielstwo, a tylko troska o nasze wspólne pieniądze.
UWAGA! Teren składowania śmieci jest monitorowany.
Dziękujemy!
Zarząd ROD „Słomin”